Saturday, April 30, 2011

Why ? Kenapa ?

Assalamualaikum kepada semua muslimin dan muslimat. Selamat sejahtera kepada non muslim





Why atau kenapa, perkataan ini selalu bermain di bibir dan benak fikiran manusia. Aku juga terfikir kenapa aku dilahirkan sebagai manusia, ye kenapa ?. Mungkin persoalan ini akan bermain di benak fikiran manusia sehingga nafas terakhir, mungkin. Adakah perkataan ini satu cabaran kepada manusia untuk mencari sebarang penyelesaian kepada sesuatu masalah ? Ya betul betul betul. Perkataan ini membuatkan otok atau minda manusia bekerja keras untuk mencari penyelesaian sehingga sakit menimpa, atau pun paling tidak botak kepala.  Why atau kenapa juga membuatkan kita rasa lega, selamat dan pelbagai lagi perasaan setelah dapat mencari jalan penyelesaian. Betul tak ? Bagaimana pula jika perkataan ini tidak wujud dalam diri seseorang? Hrmmmm apa akan jadi? Aku dapat rasakan orang itu sudah gila atau pun sudah mati jasad dan akalnya. Itu adalah jawaban ku pada persoalan di atas, tetapi jika ada pendapat lain aku hendak juga mendengarnya. Setakat ini saja yang dapat aku tulis pada waktu ini, Sekarang aku nak tanya kenapa aku tulis ini semua? Lihat ada juga perkataan kenapa, dan aku mengulanginya lagi. Sekarang aku nak mengakhiri tulis ini kerana mungkin ada yang sudah bosan dengan apa yang aku tulis. Ucapan akhir selamat membaca.

2 comments:

  1. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Maaf lama tak ziarah kamu semua….
    Jom Terjah entry terbaru ??
    abu nak Tanya kenapa cermin sebelh kiri

    weh lo..guano demo .. payah sungguh kawe cari blog demo ni...

    halo abe asmadi ... kawe 'kechek kelate' buleh ke dok..

    Bagus lah info demo ni...

    pesane mok ambo...
    iklasnyo maghi dari hati...
    pese ko anok dio...
    jak mulo sampa lo ni...



    Ingat lagi hak mok kato...
    kito keno kenal diri sendiri...
    kito makhluk keno jadi...
    mano asal kito mari...
    pah mano kito nak gi...


    Dale beledi ada katok
    Buat upe ike puyu
    Budi baik adik kakok
    Trimo kasih, I love You.

    ReplyDelete
  2. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Maaf lama tak ziarah kamu semua….
    Jom Terjah entry terbaru ??
    air baling kenduri kahwin

    hari tu tak sempat nak sembang goyak goyak..

    Menurut nasihat tidak semudah memberi dan mendengar nasihat

    Mengikut pesanan tidak seringkas menghantar, mendengar dan menerima pesanan

    Tiada apa yang mustahil untuk dituruti selagi ada kemahuan dan kehendak

    Hidup perlu sentiasa berpesan-pesan dan saling menasihati

    ReplyDelete